U bent hier

relaties



Discriminatie

Doel 
Het voorkomen, signaleren en bestrijden van discriminerende uitingen, gedragingen of regelgeving.

Aanpak 
Wie zich gediscrimineerd voelt, anders behandeld of buitengesloten, maar ook wie getuige is van vernielingen, bedreigingen en/of beledigingen op het werk, in de woonomgeving of in een andere openbare ruimte kan een melding doen bij het discriminatiemeldpunt. Dit meldpunt helpt en ondersteunt iedereen in de provincie Groningen stad en die slachtoffer is van discriminatie.

Juridisch inloopspreekuur

Doel 
Inwoners tijdig van informatie en advies voorzien bij (dreigende) geschillen.

Aanpak 
Wie een juridische vraag heeft (bijvoorbeeld: er dreigt ontslag, er zijn problemen als ZZP’er, er is een geschil met de buren of zijn er verborgen gebreken in je huis?) moet daar niet mee blijven rondlopen. Iedereen kan gebruik maken van het gratis juridisch inloopspreekuur in Bibliotheek Stadskanaal.

Steunpunt vroeghulp bij scheiding | volwassenen

Doel 
Het belang van het kind waarborgen en voorkomen dat een scheiding een juridisch gevecht wordt.

Formulieren en financiën | inloopspreekuur

Doel 
Het bieden van hulp bij het invullen van formulieren en het regelen van financiële zaken

Aanpak 
Humanitas verzorgt in samenwerking met Stichting Welstad een inloopspreekuur in Stadskanaal voor praktische vragen rond administratie en financiën. Ervaren vrijwilligers helpen bij het invullen van formulieren en beantwoorden vragen rond administratie en financiën. De hulp is voor alle inwoners van de gemeente Stadskanaal, een afspraak maken is niet nodig en er zijn geen kosten aan verbonden.

Respijtzorg, tijdelijke overname zorgtaken mantelzorger

Doel 
Respijtzorg is de zorg die tijdelijk overgenomen wordt van de mantelzorger. Het doel is ervoor te zorgen dat mantelzorgers even tijd voor zichzelf nemen en even bijtanken door de zorgen even te vergeten. Het is belangrijk dat de overname van zorg betrouwbaar, veilig en passend is voor zowel de zorgvrager als de mantelzorger.

Dementie-ondersteuning

Doel 
Bieden van informatie, ondersteuning en respijtzorg.

Aanpak

Informatie en een luisterend oor - 0800 5088
Wanneer u wilt praten over dementie kunt u bellen met de landelijke Alzheimer telefoon. Het nummer is 24 uur per dag bereikbaar en er staan tal van vrijwilligers klaar om u te helpen met uw vragen. Maar bel ook gerust als u alleen uw verhaal kwijt wilt! 

Digitale hulpverlening [??]

Via een digitaal portaal kun je vragen stellen of hulp vragen. Je kunt chatten met hulpverleners, berichten met hen uitwisselen - allemaal onder een anonieme naam.

Doel 
Bevorderen zelfredzaamheid en deelname aan de samenleving

Hulp bij huiselijk geweld

Doel 
Bieden van deskundige hulp en advies.

Lotgenotencontact Mantelzorg

Doel 
Emotionele ondersteuning en delen ervaringsdeskundigheid

Pagina's